Sazas scoort in klanttevredenheidsonderzoek

Het Verbond van Verzekeraars neemt jaarlijks het relevante Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk af. Dit is een onderzoek naar de tevredenheid van de zakelijke klanten van verzekeraars. Dit jaar heeft Sazas voor het eerst meegedaan en scoort meteen een plaats in de top 3.

Sazas verovert tweede plaats

Als nieuwkomer meldt Sazas zich voor in het peloton van verzekeraars. Met een score van 7,3 zit Sazas net boven het gemiddelde en belandt hiermee op een mooie tweede plaats. Qua service en dienstverlening doen we het beter dan de meeste concurrenten. We positioneren ons bij de besten en daar zijn we trots op!

Goede service & zeer deskundig

42% van de ondervraagden gaf Sazas de beoordeling ‘goed’. Dit betekent dat 42% van de ondervraagden Sazas een cijfer tussen de 8 en de 10 heeft gegeven. Waarom zijn onze klanten zo tevreden?

  • De service die wij bieden is goed (80% van de ondervraagden was het hier (helemaal) mee eens).
  • We communiceren schriftelijk begrijpelijk (85% van de ondervraagden was het hier (helemaal) mee eens).
  • Onze medewerkers zijn vriendelijk en deskundig (94% van de ondervraagden was het hier (helemaal) mee eens).
  • We behandelen claims op een fijne en juiste wijze (87% van de ondervraagden was het hier (helemaal) mee eens).

Meer klantbeleving in 2017

Waar we nog wat meer aandacht aan kunnen besteden is aan de klantbeleving. Sazas waardeert haar klanten enorm, maar dit wordt nog onvoldoende door onze klanten gevoeld. Met dit gegeven gaan we aan de slag, om zo de ervaring van de klant verder te optimaliseren.

Meer informatie

Hier kunt u al onze uitkomsten bekijken en op de site van het Verbond van Verzekeraars vindt u het gehele onderzoek terug. Klik onder 2016 op: Zakelijk: Leven, Schade en Inkomen – uitkomsten per verzekeraar.

Achtergrondinformatie KTO
In het onderzoek wordt een representatieve steekproef uit de portefeuille van de verzekeraar ondervraagd. Per maatschappij zijn 200 klanten ondervraagd per sector. In 2016 hebben 11 verzekeraars deelgenomen aan het Klanttevredenheidsonderzoek Zakelijk met de sectoren leven (5), schade (8) en inkomen (8). In totaal is bij 4.249 zakelijke klanten de enquête afgenomen, verdeeld over de sectoren; 887 leven, 1.697 schade en 1.665 inkomen. Het veldwerk is geheel telefonisch uitgevoerd door marktonderzoeksbureau SAMR (SmartAgent MarketResponse). Het veldwerk vond plaats in de periode 10 mei t/m 25 juli 2016.

Gepubliceerd op 15 november 2016

Niet gevonden wat u zocht? Bel of mail: