Aantal keer gelezen:
 376


Verzuim kost meer dan alleen geld

Een zieke medewerker kost u ongeveer € 200,- tot € 400,- per dag. Maar er zijn meer consequenties, waar u misschien niet meteen aan denkt:

Verzuim geeft organisatorische problemen

Een ziekmelding komt meestal onverwacht en bijna altijd ongelegen. Vooral als onduidelijk is hoe lang iemand ziek blijft. Blijft er werk liggen? Gaan de collega’s overwerken? Of is het beter om een uitzendkracht in te huren?

Het is slecht voor de sfeer
 
Op een bedrijf met een hoog verzuim kan de sfeer onder druk komen te staan. Mensen moeten vaak harder werken om het wegvallen van de zieke collega op te vangen. Dat kan tot overbelasting en onvrede leiden. En… leiden tot nog meer verzuim.

Het kan de relatie met uw klanten onder druk zetten
Verzuim kan resulteren in een kwaliteitsverlies, onbetrouwbare levertijden en een hoge kostprijs. Dat zet het rendement en de relatie met de klant onder druk en is slecht voor de naam van uw bedrijf.

Alle reden dus om verzuim te voorkomen. 

Gepubliceerd op 13 april 2017

Gepubliceerd op:
 
Meer weten over verzuim? Meld u aan voor één van onze nieuwsbrieven: