Aantal keer gelezen:
 513

Een dag op pad met Eskil Fleuren, accountmanager

Stel u bent klant bij ons en u heeft een vraag. Over het verzuim binnen uw bedrijf, over uw verzuimverzekering of over hoe u de duurzame inzetbaarheid van uw medewerkers kunt verbeteren? Voor werkgevers in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg is accountmanager Eskil Fleuren het eerste aanspreekpunt. Eskil doet nog veel meer; ze gaat bijvoorbeeld ook op bezoek bij potentiële nieuwe klanten. We lopen een dag met haar mee.



7.30 uur

Mail bijwerken en vragen van klanten uitzetten
‘Ik ben een ochtendmens en begin het liefst zo vroeg mogelijk. Het bijwerken van mijn mail is meestal mijn eerste actiepunt. Ook gebruik ik dit uurtje aan het begin van de dag om vragen van klanten uit te zetten bij collega’s. Dan gaat het bijvoorbeeld om werkgevers die een contract willen aanpassen, een offerte willen ontvangen of meer informatie nodig hebben.’

10.00 uur

Afspraak bij klant
‘Ik heb veel telefonisch contact met bedrijven, maar probeer de grotere Sazas-klanten ook minimaal één keer per jaar te bezoeken. Zo ook het bedrijf waar ik vandaag ben; een glastuinbouwbedrijf in Noord-Brabant. Ik bespreek met de HR-manager of hun verzuimverzekering nog actueel is en wat er speelt op het gebied van verzuim. Er blijken de laatste tijd meer ziekmeldingen te zijn. We overleggen hoe we zouden kunnen helpen om dit onder de duim te krijgen. Een training voor leidinggevenden in het voeren van verzuimgesprekken is een optie. Verder komt het onderwerp ‘duurzame inzetbaarheid’ aan bod. Door de vergrijzing in de agrarische en groene sector komen steeds meer medewerkers langer thuis te zitten. Daar worstelt dit bedrijf ook mee. Ik stel voor te kijken of er iets kan worden verbeterd aan de werkomgeving. Daarnaast adviseer ik om duurzame inzetbaarheid bespreekbaar te maken, ook bij jongere medewerkers. Een tip die ik andere werkgevers vaak meegeef. Vraag deze jongeren hoe zij zichzelf over dertig jaar zien; kunnen en willen ze dan nog hetzelfde werk doen? Deze bewustwording is belangrijk.’

'Wat ik het leukste vind aan mijn werk? Dat geen dag hetzelfde is. En het loopt altijd anders dan gepland. Die dynamiek, daar houd ik van.'

 

13.00 uur

Afspraak met potentiële klant
‘Vanmiddag zit ik bij een hoveniersbedrijf dat misschien klant wil worden van Sazas. De werkgever vertelt iets over zijn bedrijf en wat er speelt rondom personeel en verzuim. We kijken naar de toekomst: wat verwacht de werkgever qua verzuim en hoe kunnen wij hierin ondersteunen als verzuimspecialist? Hoeveel fi nancieel risico wil de werkgever nemen? Deze informatie heb ik nodig voor een offerte voor de verzuimverzekering.’

16.00 uur

Offerte uitwerken en voorbereiding voor de volgende dag
‘Ik probeer offertes altijd dezelfde dag uit te werken. Verder beantwoord ik nog wat mails en telefoontjes en bereid ik me voor op de afspraken van morgen.’


Gepubliceerd op 2 mei 2019

Gepubliceerd op:
 
Meer weten over verzuim? Meld u aan voor één van onze nieuwsbrieven: