Veelgestelde vraag: Hoe werkt facturatie bij Sazas?

Hoe werkt het factureren bij Sazas?

Wanneer u een verzuimverzekering afsluit bij Sazas, kiest u voor een van de twee betaalmogelijkheden: betaling per kwartaal of betaling per maand. U ontvangt uw factuur altijd vooraf. Op de factuur vindt u de afgesproken premie(s) terug die u betaalt voor uw verzekering(en) voor de gekozen periode (kwartaal of maand).

Sazas Facturen

 

Per kwartaal
Heeft u gekozen voor een kwartaalbetaling dan ontvangt u vier maal per jaar een factuur. Hier is een enkele uitzondering op. Wanneer u tussendoor wijzigingen doorgeeft die gaan over de loonsom of het dienstverband, dan heeft dit effect op uw premie(s). De correctie die dan nodig is, vindt gelijk de eerstvolgende maand na de wijzing plaats. Hiervoor ontvangt u eenmalig een correctiefactuur. Er wordt met corrigeren dus niet gewacht tot de volgende kwartaalfactuur. Het kan zijn dat de correctiefactuur samenvalt met uw nieuwe kwartaalfactuur. In dat geval wordt de correctie op de kwartaalfactuur verwerkt.

Per maand
Maakt u gebruik van betaling per maand, dan betaalt u 2% opslag (2018) op uw premie en bent u akkoord met een automatisch incasso. Dit is een voorwaarde voor facturatie per maand. Geeft u tussendoor wijzigingen door die gaan over de loonsom of het dienstverband, dan heeft dit effect op uw premie(s). De correctie die dan nodig is wordt op uw eerstvolgende maandfactuur verwerkt.

Waaruit bestaat mijn factuur?

Uw Sazas-factuur bestaat uit verschillende onderdelen. In het kort samengevat.

1. Een voorblad met een te betalen/te ontvangen bedrag
2. Een specificatie per premiejaar waarin staat vermeld:
    a. Welk bedrag berekend is
    b. Wel bedrag al gefactureerd is
    c. Het verschil tussen a en b is het bedrag van deze factuur (zie voorblad)
3. Een specificatie per werknemer waarin de premiegrondslag ( loon ) staat vermeld

Ter illustratie kunt hier een voorbeeldfactuur (pdf) openen. Hierop vindt u bovenstaande onderdelen terug met een aanvullend uitleg. Elke factuur is anders en het kan zijn dat het voorbeeld niet geheel overeenkomt met uw eigen factuur. 

Kan ik mijn betalingsperiode wijzigen?

Ja, u kunt uw gekozen betalingsperiode wijzigen, van maand naar kwartaal en andersom. Dit kan eenmaal per jaar, namelijk wanneer u uw premievoorstel voor het komende premiejaar ontvangt. Dit voorstel ontvangt u tussen de laatste week van oktober of de eerste week van november. Heeft u het ontvangen, dan kunt u vanaf dat moment via MijnSazas uw betalingsperiode wijzigen. Log hiervoor in op MijnSazas. Na inloggen komt u uit op uw overzichtsscherm. Links ziet u een aantal tabjes/knoppen. Klik op ‘Verzekering aanpassen?’ en u komt in een handige tool terecht waarin u onder andere uw betalingsperiode kunt aanpassen. U heeft een maand de tijd om dit te doen. Hierna is de tool niet meer actief.

Mocht u toch nog vragen hebben over facturatie, onze klantenservice staat voor u klaar via 088 5679 100.

 

 

 

 

 

 

Bereken de premie voor uw Sazas Verzuimverzekering

Sazas helpt als u in de knoop zit

Bereken uw premie