Mijn medewerker is ziek. Hoe zit het met zijn privacy bij Sazas?

Aantal keer gelezen:
 504

Uw medewerker heeft zich bij u ziekgemeld. U meldt hem of haar vervolgens ziek bij het digitale loket van Sazas. Wat gebeurt er daarna? En wat gebeurt er met de informatie over zijn verzuim?

Verzekeraars mogen geen gegevens registreren en inzien over het ziekteproces van verzekerden

Dit heeft te maken met de privacywetgeving. Daarom heeft Sazas het contact daarover uitbesteed aan twee onafhankelijke partijen: Stigas en ArboVitale. Dit gaat als volgt:

Na een ziekmelding neemt de Verzuimdesk telefonisch contact met u op

Zodra u uw medewerker ziekmeldt bij Sazas, neemt de Verzuimdesk telefonisch contact met u op. Mocht het nodig zijn, dan neemt de Verzuimdesk ook contact op met uw medewerker. Samen wordt bekeken wat er aan de hand is en wat de beste eerste actie is. De Verzuimdesk wordt bemand door medewerkers van onze samenwerkingspartner Stigas.

Het Planbureau maakt een afspraak met de re-integratie- adviseur of bedrijfsarts

Is uw medewerker langer ziek? Dan moet er een afspraak worden gemaakt met de re-integratieadviseur of de bedrijfsarts. Deze wordt ingepland door het Planbureau. Ook het planbureau wordt bemand door medewerkers van Stigas. De medewerkers van het planbureau hebben rechtstreeks inzicht in de agenda's van de artsen en re-integratieadviseurs. Dit bespaart niet alleen tijd, maar geeft ook minder rompslomp voor u en uw medewerker. De artsen en re-integratieadviseurs zijn in dienst van ArboVitale.

Sazas zorgt ervoor dat de privacy van uw medewerkers wordt gerespecteerd. Daarom werken wij voor de verzuimbegeleiding samen met professionele, onafhankelijke partijen.

Gepubliceerd op:
 
Meer weten over verzuim? Meld u aan voor één van onze nieuwsbrieven: