Het laatste nieuws en artikelen voor accountants

  • WIA-aanvragen 60-plussers sneller afgehandeld

    WIA-aanvragen 60-plussers sneller afgehandeld

    Heeft uw klant te maken met zieke medewerkers van 60 jaar en ouder die een WIA-uitkering aanvragen? Dan hoeven zij tijdelijk niet meer op gesprek bij de arts van UWV. Deze maatregel is tijdelijk en duurt tot 1 januari 2024.
    nieuws
  • Transitievergoeding omhoog in 2023

    Maximale transitievergoeding omhoog in 2023

    De hoogte van de transitievergoeding hangt af van het salaris en hoelang iemand in dienst was. In 2023 stijgt de maximale transitievergoeding van € 86.000,- bruto naar € 89.000,- bruto. Hoe berekent u de transitievergoeding?
    nieuws
  • Klantverhaal Boomkwekerij Maaijen V.O.F. uit Boskoop - Sazas

    Klantverhaal: Boomkwekerij Maaijen V.O.F. uit Boskoop

    Boomkwekerij A&E Maaijen V.O.F. in Boskoop wordt al vijftien jaar gerund door Erwin en Arie Maaijen. Door de flinke groei van de laatste jaren werken de ondernemers sinds drie jaar met personeel. Naast het aantrekken van nieuw personeel is het behouden van personeel minstens zo belangrijk. Verzuim speelt een belangrijke rol bij het behouden van personeel. Erwin heeft ook nog enkele tips om verzuim te beperken.
    nieuws
  • Einde collectiviteitskorting op zorgverzekering in 2023 - Sazas

    Einde collectiviteitskorting op zorgverzekering in 2023

    De collectiviteitskorting voor zorgverzekeringen vervalt vanaf 1 januari 2023. Medewerkers die van deze korting gebruikmaken moeten nu de volledige premie betalen. Salarisadministrateurs moeten hiermee rekening houden bij het bepalen van de loonkosten.
    nieuws
  • Loonsom aanpassen in MijnSazas

    Loonsom aanpassen, hoe doet u dat?

    Regelt u de loonadministratie voor uw klant? Als het verzekerd jaarloon niet klopt, kan uw klant onderverzekerd zijn. Hoe past u het verzekerd jaarloon aan? U leest er meer over in dit artikel.
    nieuws
  • Joyce werken bij Sazas

    Tips om stress op het werk te bespreken

    Stress: een goed gesprek over werkstress kan een groot verschil maken. Toch kan het voor werkgevers best lastig zijn om dat gesprek te voeren. Het is belangrijk dat uw klant regelmatig contact heeft met medewerkers. En de juiste vragen over mogelijke stress stelt. Met een aantal tips kunt u uw klant al verder helpen.
    nieuws