Premiebetalingen
Antwoord op veelgestelde vragen over het betalen van de premie.Veelgestelde vragen
Neem contact met ons op, we kijken graag samen met u naar de mogelijkheden. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.30 uur via 088 56 79 100. Mailen kan ook: info@sazas.nl.
Is het de eerste premie vanaf de ingangsdatum van uw verzekering? Dan is alles wat na die datum is gebeurd niet verzekerd. Is het een vervolgpremie? Dan krijgt u van ons een herinnering. Betaalt u daarna nog steeds niet? Dan bent u vanaf de 15de dag na onze herinnering niet meer verzekerd. Als u niet op tijd betaalt kunnen we een incassobureau inschakelen. U betaalt dan extra kosten. Denk hierbij aan incassokosten en wettelijke rente over het openstaande bedrag.
Dan ontvangt u geen uitkering meer. Dit geldt zowel voor bestaande ziekmeldingen als toekomstige ziekmeldingen. Ook kunnen wij uw dekking opschorten. U leest hieronder meer over het opschorten van uw dekking.
Dan stoppen wij tijdelijk uw dekking. Dit gebeurt als u na meerdere herinneringen geen premie betaalt. Wij stoppen dan de betaling van uw uitkering of stellen deze uit. Of wij daarna weer uitkeren, hangt af van de volgende situatie:
- Werd uw medewerker arbeidsongeschikt toen de betaling van de uitkering al was opgeschort? Dan keren wij niet uit. Ook niet als u de premie later alsnog betaalde en de dekking is hersteld. Een ziekmelding in deze periode leidt nooit tot een uitkering.
- Werd uw medewerker arbeidsongeschikt voordat wij de betaling van de uitkering opschortten? Dan betalen wij de uitkering weer vanaf het moment waarop de premie is betaald en de dekking is hersteld.
Als de premie en alle eventuele extra kosten zijn betaald. De dekking gaat weer in op de datum waarop we het volledige bedrag ontvingen. Ziekmeldingen tijdens de periode van opschorting leiden nooit tot een uitkering. Ook niet als de premie alsnog is voldaan en de dekking is hersteld.