Het PSA-beleid: zo stelt u het op en zorgt u dat het leeft binnen uw organisatie

Psychosociale arbeidsbelasting (PSA) staat voor de hoeveelheid stressklachten die mensen ervaren. Dit kan ontstaan door een te hoge werkdruk, ongewenst gedrag en ingrijpende gebeurtenissen op het werk (RIVM). PSA heeft veel invloed op medewerkers en bedrijven. Volgens artikel 3 van de Arbeidsomstandighedenwet (Arbowet) bent u als werkgever verplicht om PSA tegen te gaan. De 5 thema’s van PSA zijn: werkdruk, pesten, seksuele intimidatie, discriminatie en geweld en agressie. Een medewerker die PSA ervaart, kan last krijgen van lichamelijke, psychische of sociale klachten. Dit kan leiden tot (langdurig) verzuim.

Voorkom verzuim door PSA en zorg voor een veilige werkomgeving. Een goed PSA-beleid helpt daarbij. Zo blijven medewerkers gemotiveerd en betrokken.

Sazas helpt u in 3 stappen op weg:

  1. Breng de situatie rondom PSA voor uw organisatie in kaart;
  2. Stel uw PSA-beleid op;
  3. Maak PSA bespreekbaar en houd een jaarlijkse evaluatie van uw PSA-beleid.

Vul hieronder uw contactgegevens in en bekijk het whitepaper:

Psychosociale Arbeidsbelasting (PSA), hoe stelt u die op? Bekijk het PSA-beleid van Sazas
Meer weten over verzuim? Meld u aan voor één van onze nieuwsbrieven: