Pesten op het werk leidt tot verzuim; wat kan uw klant doen?

Pesten op het werk is een groot probleem. Voor zowel werkgevers, als medewerkers. Een kwart van alle werkenden heeft weleens te maken met collega’s die roddelen, iemand uitlachen of zich op een andere manier vervelend gedragen op het werk. Pesten op het werk kost bedrijven vier miljoen verzuimdagen per jaar en maar liefst 900 miljoen euro aan loon dat moet worden doorbetaald. En dan hebben we het nog niet eens over de gevolgen voor de persoon die wordt gepest. Reden genoeg om als accountant pesten bespreekbaar te maken bij uw klant.

In dit whitepaper gaan we dieper in op pesten op het werk en bespreken we de meest recente cijfers van pesten. Ook leggen we uit wat pesten op het werk eigenlijk is en wie het doen. Daarnaast brengen we de gevolgen in kaart voor zowel u als uw medewerkers. Vervolgens gaan we in op de verplichtingen die uw klant heeft en hebben we een aantal tips verzameld.

Vul hieronder uw gegevens in en ontvang het whitepaper ‘Pesten op het werk’.
Whitepaper Pesten op het werk - Sazas

Ook interessant voor u:

  • Whitepaper langdurig verzuim bij uw klanten voorkomen, tips voor accountants

    Langdurig ziekteverzuim bij uw klanten voorkomen

    Langdurig ziekteverzuim bij uw klanten voorkomen? Om uw klanten beter te kunnen bijstaan met raad en daad, leest u in het whitepaper onder andere meer over langdurig verzuim, verzuimkosten en wat u kunt doen om uw klanten te helpen bij het terugdringen van verzuim.
    whitepaper
  • Whitepaper voorbeeld verzuimprotocol voor accountants, tips voor uw klanten

    Voorbeeld verzuimprotocol

    Een verzuimprotocol is onderdeel van het verzuimbeleid. In het verzuimbeleid staat hoe er binnen een bedrijf wordt omgegaan met verzuim en welke regels er gelden. Als accountant kunt u uw klant ook helpen bij het opstellen van een verzuimbeleid voor zijn of haar organisatie.
    whitepaper